......::::::The Real G-Portal::::::......
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Chat
 
Szórakozás
 
Vegyes
 
Pc-s cuccosok
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
MP3-Kereső
MP3 Kereső
 
szavazás
KÉRLEK SZAVAZZ!!!!
Melyik zenét szereted a legjobban??

Pop
Rock
Rap
Hip Hop
Reagea
Funk
Soul
R'n'B
Country
Egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Cikkek a PC világábol
Cikkek a PC világábol : The Punisher

The Punisher

gru  2005.05.20. 17:41

The Punisher cikk:

The Punisher

Már - valljuk be - számtalanszor láttunk, tapasztaltunk, játszottunk film - és az azzal kapcsolatos szuperhős adaptációkat, mellyekből volt egy-néhány egész jó (Hulk, Spiderman the Movie) de volt pár eléggé balul sikerült alkotás (Spiderman 2, Wolverine's Revenge). Nos egészen bátran jelenthetem ki, hogy a Megtorló játékadaptációja bátran sorolható az előbbi kategóriába, sőt még azt is állíthatom, ez volt számomra az egyik legélvezetesebb superhős-játék. Hogy miért? Megpróbálom felvázolni a későbbiekben...

Nem egy Mafia, de ami biztos az biztos :)
Azt hiszem nem lövök le semmilyen poént, ha elárulom: A történet felépítése egyszerű, de izgalmas. Az intro igazából a játék egyik (nem több befejezésre kell azért gondolni) outroja is, csak ha végigjátszuk, akkor a kisfilm tovább megy, és megértjük micsoda kis furmányosság történt itt :). No de az alapszitu: Minket elfognak a rendőrök, és a kihallgatásunk során elmeséljük a 3 hét alatt leforgott kis magán-küldetéseinket, majd a történet végén, belekapunk a jelenbe is egy rövid időre.

    

Itt most tényleg mi irányítjuk a dolgot - szóvicc! :))
Az irányításról annyit, hogy egyáltalán nem bonyolult, szal gamepad sem kell hozzá. Nos az egész játék klasszikus TPS nézetből irányítható, és ha megnyomjuk alapbeállításban az [F]-et, a kamera hősunk jobb vállára csücsül, és ami meglepő, nem nehéz használni ezt a célzásfajtát, amikor más játékban ezt csak akkor használjuk ha nagyon muszály. Vannak az afféle "vallatások", amiket akkor tudunk használni, ha elkapunk egy ellenséget az [E]-vel. Ilyenkor választhatunk két opció közül (+ 3 mellékopció). Az első a "Quick kill", gondolom mindenki sejti mit jelent ez. Egy elegáns mozdulattal hősünk átküldi a gonosz bácsit a másvilágra. Létezik egy ún. "Special kill". Itt mindig az adott pályához, környezethez illő kivégzést láthatunk, amit máshol nem igazán tudunk kivitelezni. A második választási lehetőségünk az egyszerű, de hatásos emberi páncél. Természetesen ilyenkor nem kell semmit sem megnyomnunk, ha elkaptunk egy ellenfelet akkor az már automatikusan páncéllá válik számunkra. A negyedik dolog amit végrehajthatunk a rosszfiúkon, az kéremszépen az eldobás :). Nagyon élvezetes például beledobni valakit egy elektromos angolnákkal teli vízbe. Nos elérkeztünk a játék egyik legnagyobb bónuszához, a "Vallatás"-hoz. Ha elkapunk valakit és megnyomjuk az [E] gombot egy kis menü villan fel. itt választhatunk 4 féle vallatás közül. Az első a fojtogatás, a második az egyszerű ütögetés, harmadik az arc földbedöngölése, a negyedik pedig a fegyveres fenyegetés (hú de nagyon stílusos voltam :D). Ilyenkor amúgy előtűnik egy méter, az ellenség életével és beilyedési szintjével, melyben egy (nehézségtől és pályától függő) sárga csík is van. Ezen belül kell tartani a paraszintet, különben: vagy nem beszél az ipse, mert nem ilyedt meg, vagy azért mert már nem TUD beszélni :). Jah és nem szabad túlzásba sem vinni, mert egyszerűen kinyírhatjuk az embert és ilyenkor bónuszpontokat vonnak le tőlünk (amúgy akit látunk és érzékelünk MINDENKIT meg fogunk ölni :) kivéve a civileket, akiket ugye segítünk). Vallatásoknál is találhatunk "speciálisokat", ahol a "Special kill"-hez hasonlóan pályától függ vallatási módunk (például állatkertben ember fejét ki-be huzogatjuk a rinocérosz ketrecéből :)). Amúgy ez az egész gondolom könnyebb mint a játék konzolos verziójában, de akkor is nagyon poén :). A legutolsó opció az az, hogy nemes egyszerűséggel berúgjuk túszunkat egy ellenségekkel teli terembe, akit bizony megölik társaik, mert már értesültek érkezésünkről. Jah azt azért elmondom hogy a "Quick kill" akkor is alkalmazható, ha nem fogtuk meg áldozatunkat.

    

Extrák, meglepetések, AI, grafika és társaik
Amit feltétlenül megszeretnék említeni az az, hogy bizony-bizony társakkal is fogunk nyomulni egy-egy pálya erejéig, de gondoltak arra a fejlesztők, hogy valaki nem azért játszik játékukkal hogy Rainbow Six-ezzen. Szóval nem kell aggódnunk, nem kell figyelnünk az életükre, nem kell irányítanunk őket. Egyszerűen segítenek nekünk. Amúgy ne értse félre senki, ez a játék nem "beteg" (mint pl. Manhunt) Persze vannak benne kicsit durvább részek, de hát melyik játékban nincs ilyen? :) Nagyon jó érzés az, hogy a játék során felbukkan Vasember, Aduász, Az Orosz, DaredEvil, BullsEye, Jigsaw is, de mégsem érezzük úgy magunkat, hogy valami kis gyerekes ügyességi játékkal játszunk. Az ellenfelek szerény véleményem szerint elfogadhatóan változóak, gondolok itt a Yakuza katonáira vagy az Orosz maffiára. Sőt, elég életszerűen reagálnak cselekedeteinkre. Például ha van egy ellenséggel teli terem, majd mindenkit kiirtunk és egyedül marad az emberke, elkezd menekülni vagy megadja magát, de találkozhatunk olyan beszólásokkal is, hogy "Ez... ez... megölte Tommy-t! Most meghalsz!" és társaik. Itt is van egy örjöngő méter, mely a megölt ellenfelek után töltődik fel, és bizony elég jól tudjuk használni, sőt "upgrade"-elni is lehet, más képességekkel egyetemben a bónusz pontok segítségével. Itt el is érkeztünk a nagybetűs Extrákhoz. (a menü maga a mi otthonunk tulajdonképpen, és amelyik opcióra rábökünk oda elvándorol a kamera) Jó sok van belőle, pl. a küldetéseink során ferdén ábrázolt újságcikkek (pl. amikor állatkertben járunk, az újságokon úgy tüntetnek fel, hogy: "Megtorló megölte az állatkerti állatokat! A gyerekek csak sírnak!" kissé nyers a fordításom de azért érthető ugye? :D) Aztán vannak az ellenségeink fotói, kis kommenttel. A fegyverek melyeket ha megszerzünk vihetjük a későbbi missziókba is, sőt a S.T.A.L.K.E.R. és a Megtorló filmadaptációjának (ami azért nem sikerült annyira jól) trailer-ét is megnézhetjük. Jah igen: Szóval a játék kapcsolatba hozható a filmmel, de nem azt dolgozza fel, hanem az eredeti képregényt veszi alapul. A játékban itt-ott ruhát is fogunk váltani. Mindenkit megnyugtatok: Itt nincs semmi lopakodós misszió :). Öröm, hogy játék során !egyszer sem! voltam ideges mert mondjuk meghaltam, mert igaz, más konverziókhoz hasonlóan, itt sem lehet akárhogy/akárhol menteni, de vannak jól elhelyezett Checkpointok, amit még a játékból való kilépés után is visszatölthetünk! ------- A látvány maga nem egy olyan túleffektezett húdeállat etalon, az szent, de a játék során megfordulunk szépen megcsinált helyeken is, az egyik kedvencem a nagy kutatóközpont a maga kis high-tech berendezéseivel és ajtóival. Szerintem a polygonszám elfogadható, a fontosabb szereplők kidolgozottásga meg szerintem példaértékű, igaz nincs olyan arcmimika mint mondjuk egy... tudjátok ti azt melyik játékban (illetve annak második részében :))! A textúrák is az "elfogadó" kategóriába sorolhatóak, nem eltúlzott de 1általán nem rondák. A fizika is szerintem jó, pont úgy jelenik meg itt is mint más játékokban. A hangok, pl. misszió közben a főszereplő által kommentált események nagyon eltaláltak (á'la Max Payne :)). A szinkronok jók, a fegyverhangok nem túl reálisak de nem zavaróak, a zenéket meg egy olyan elvont-techno-szuperhősös (...szerintem) közé sorolnám :).

    

Nice job!
Gondolom azt már leszűrtétek amíg ezt az egészet olvastátok, hogy a játék (nekem legalábbis) nagyon tetszett. Egyedüli negatívuma az apró BUG-ok és talán-talán a rövidsége. Én egy olyan 7-8 órás játékidőt saccolok, de szerintem ez embertől változó. A végső értékelésem tulajdonképpen azért nem túl extra, mert egyszerűen 90 fölötti százalékot nem adhatok, mert akkor egy Half Life 2-re legalább 108 százalékot kellene adni :). De könnyen mondhatom: Egy újabb nagyszerű játékot kaptunk készhez, mely a szuperhős-rajongóknak és a kövesdahátam-szerelmeseinek elengedetetlen! Nice job!

    

- 89%
A magyartalan kifejezésekért és a helyesírási hibákért elnézést kérek. :)

    

 
Fórum
 
Rap
 
Számláló
Indulás: 2005-04-29
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Óra
 
Üzenő Panel
Ez egy üzenő panel ide írj bármit
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
szavazás
KÉRLEK SZAVAZZ!!!!
Hogy tetszik az oldal??

Nagyon király
Király
Elmegy
Rossz
Szar
Szerintem töröld
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szerkesztők
 
2pac-Baby Don T Cry
A lot of news videos clips : All About U, Baby Don't Cry, Hail Mary, Hit'Em Up, I ain't Mad At Cha
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak